راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی - موبایل ست

راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی ،راهنمای صفر تاصد

راهنمای راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی مخصوص افرادیست که تازه میخوان کارشونو راه اندازی کنند ، یا به این کار مشغولند ولی درآمد خاصی ازش ندارن و میخوان تحولی به کسب و کارشون بدن.. مطالب کلیدی و پایه‌ای در ویدئو زیر در مورد اصول کسب و کار موبایل و لوازم جانبی از موبایل ست عنوان شده که میبایست مورد توجه هر شخصی قرار بگیره که میخواد بیاد تو حوزه کسب و کار موبایل و لوازم جانبی ، هر چند مطالبی که عنوان میشه به درد همه قطعا میخوره چون مسائل پایه‌ای رو خیلی کوتاه و مفید ارائه داده‌ایم. در ضمن خرید عمده قاب گوشی موبایل را پیشنهاد میکنم از ما انجام بدید.

برای اینکه تایم ویدئو زیاد نشه ، اصل مطالب و بصورت کاملترش رو پایین ویدئو نوشتم که بتونید دقیق برنامه ریزی هم بکنید برای کارتون. در پایان بهترین ایده برای راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی رو بهتون گفتم و یه هدیه‌ی ویژه هم براتون دارم 😍

راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی

راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی

راه اندازی هر کسب و کاری یک پروسه و یک جریان خاصی داره که در این بین مغازه موبایل و لوازم جانبی خودش پروسه‌ی بسیار مجزا و جالبی داره. مثلا کسی که قصد فروش کفش داره شاید اونقدرا با تنوع برخورد نکنه که مغازه موبایلی داره. مثلا فروش کفش مردانه مشخصه کاملا مردانه داره اما یک مغازه لوازم جانبی میفروشه یکی موبایل نو و یکی هر دو در صورتی که تمام مراجعین انتظار دارن توی یک مغازه همه چی باشه.

اولین مورد و اولین عبارتی که به ذهنتون میاد و سرچ میزنید اینه که سود مغازه موبایل فروشی چقدره ؟ و یا اینکه دقیقتر بگم درآمد موبایل فروشی چقدره ؟ خوب نمیشه عدد دقیقی برای این سوالات بگم چراکه شرایط و محیط کار مهم هست و از همه مهمتر اینه که خود شما چقدر توی این کار تبحر و تخصص دارید که بتونید به نحو احسن مغازه رو بچرخونید. البته در ادامه به سود مغازه هم میرسیم ولی قبلش مقدمات کار رو بدونید بهتره.

بارها شده که خودتون و یا اطرافیانتون درآمد شغلی رو حساب و کتاب کردید و با تخمین حاشیه سود و اینکه روزانه چقدر مشتری میاد براش به یک مبلغ حدودی رسیدید. باید خدمتتون بگم که تا وارد کاری نشید دقیقا نمیتونید درست به زوایا و مخارج اون کار پی ببرید چه برسه به اینکه درامدش رو حساب کنید.

شغل موبایل فروشی که اینجارو کاملا خودمونی دارم میگم یکی از اون شغلهاست که بشدت مردم درآمدشو تخمین میزنن و باید با قاطعیت بگم که نود و نه درصدشون اشتباه میگن. قبل از هرچیزی باید اصول کسب و کار موبایل و لوازم جانبی رو بدونید. خیلیا فکر میکنند که هر موبایل نو برای فروشنده‌ی خرده فروش چیزی حدود1 تا 2 میلیون سود داره در صورتی که هرکی دوروز توی این بازار باشه میدونه که اصلا همیچین سودی در موبایل نو نیست. اما در عوض سود چند برابری که در لوازم جانبی موبایل هست رو هرکسی نمیتونه تخمین بزنه.

توی جدول زیر چهار بخش مهم مغازه موبایل فروشی رو میبینید و میتونید بر اساس اون برنامه ریزی کنید.

ردیفحداقل سرمایهمقدار سود بدون احتساب خرابیمزیتمعایب
بخش تعمیرات20 میلیونکل دستمزد دریافتیسود بالاگند کاری زیاد
بخش جانبی30 میلیونبین 70 تا 150 درصد سودسود بالارقیب زیاد/بنجلات
بخش موبایل نو50 میلیون3تا7 درصدفروش بالارقابت قیمتی سخت
بخش موبایل دسته دوم30 میلیون15تا 30 درصدفروش بالااحتمال خرابی گوشی

بریم تا قدم به قدم شغل موبایل فروشی رو باهم بررسی کنیم.

درآمد مغازه موبایل فروشی

بسته به مکان و مقدار لوازمی که در مغازه دارید این درآمد متغیره. همچنان که گفتم نمیشه عدد دقیقی براش گفت اما از ماهانه یکی دو میلیون تا چند صد میلیون درآمد یک مغازه موبایل و لوازم جانبی متغییره. درآمدهای ماهانه یکی دو میلیون معمولا برای افرادی هست که فکر میکنن این شغل تخصص خاصی نیاز نیست ، مغرور هستن و فکر میکنن خیلی بلدن و همینجوری میرن خرید عمده لوازم جانبی موبایل رو انجام میدن و مغازه رو پر میکنن و معمولا هم توی پاساژ یا جای خلوتی استارت مغازه رو میزنن.

درآمدهای چند صد میلیونی هم مخصوص باتجربه هاست و اونایی که مغازه‌ در محل پر رفت و آمد میگیرن و سیستم بازگشت مشتری ( ثبت راه ارتباطی با مشتری و تبلیغات ) دارن و نکات فروش رو کاملا رعایت میکنن.

متوسط درآمد خالص مغازه موبایل و لوازم جانبی چیزی بین 10 تا بیش از 20 میلیون تومن هست اما به شرط تجربه‌ی کافی چرا که حتی اگه بهترین نقطه‌ی شهر هم مغازه داشته باشید ولی تجربه نداشته باشید قطعا کرایه مغازه رو هم نمیتونید در بیارید چه برسه به اینکه به سود و درآمد برسید.

اما این برنامه که بهتون میدم رو اجرا کنید کمتر از یکسال به روزی 2 خالص میرسید ان شالله. اول سعی کنید تجربه کسب کنید دوم استمرار داشته باشید سوم قیمت مناسب رو حتما لحاظ کنید چهارم بانک اطلاعاتی مشتریانتون رو جمع آوری کنید( شماره همراه یا شماره واتس آپ) پنجم از شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام غافل نشید. ششم پشتکار داشته باشید و مدام اشتباهاتتون رو اصلاح کنید. همه جوره جنس نیارید. جنسی تا کامل فروش نرفته تکرارش نکنید.

مغازه موبایل فروشی و تجربه

یکی از عواملی که باعث میشه شما در این شغل به درآمد خوب برسید و رشد خوبی داشته باشید اینه که قبل از راه اندازی کسب و کار تجربه‌ی لازمه رو کسب کنید . اگه شده مجانی حتی برای کسی کار کنید که سرمایه خودتون از بین نره. سوای اینکه توی دوران شاگردی و کسب تجربه خودتون تجربیات خفنی یاد میگیرید از اون مسئول و فروشنده هم به اندازه‌ی سالها تجربه کسب میکنید و میتونید با قدرت تمام به مغازه خود برسید. البته اگه اونی که پیشش میرید کسی باشه که سرش به تنش بی ارزه و خودش استخون خورد کرده باشه توی این مسیر.

استارت کار – ناشیانه بازی در نیایرید

یک نکته‌ی خیلی مهمی و تجربی برای اونایی که قصد استارت کار رو دارن اما دقیق نمیدونن چقدر درآمد داره: اگه رفتی جایی مغازه کرایه کنی مواظب باش هرچی صاحب مغازه مبلغ کرایه رو گفت شما سریع مغازه رو کرایه نکنی و فکر کنی همون ماه اول درمیاد ازش که ابتدا به ضرر خودته دوم به ضرر کل مغازه‌های اون راسته‌ی بازاره و سوم به ضرر صنف موبایل هست.

خیلی از مواقع افراد تازه کار هم قیمتهارو الکی بالا میبرن و هم میان یه ضرر میدن و بعدش جمع میکنن. و یک ضرر ناخواسته هم به تمام افراد اون بازار میزنن چرا که قیمتهارو بالا بردن.

تجربه‌ی شخصی خودم برای این مورد.چند سال پیش مغازه‌ای کنار خیابون بود با کرایه 3 میلیون در ماه که پایان قراردادش نزدیک شده بود، صاحب ملک ( آدم عوضی ) به چند نفر گفته بود که مغازه داره خالی میشه که مشتاق بشن بیان جلو قیمت بگن و رقابت قیمتی ایجاد کنه. بخاطر موقعیت خوب مغازه شایعه پخش شد و هرکسی رفت پیش صاحب ملک و قیمتی گفت و از نفر قبلی یه مقدار بالاتر.

بنده خدایی که داخل مغازه بود مستحق تمدید بود و ابتدا صاحب ملک قیمت 6 میلیون رو بهش پیشنهاد داد و ایشون هم قبول نکرد و رفت که جایی دیگه مغازه بگیره اما از اونجایی که رقابت بین افراد افتاده به که به هر نحوی این مغازه رو بگیرن یهو کل اون خیابون و اون راسته‌ی بازار قیمتهارو بالا بردن که چون فلانی داره مغازه‌اشو با این قیمت کرایه میده و خواهان دارن. این بنده خدا نتونست جایی دیگه بگیره و به صاحب ملک گفت همون 6 تومن قبوله اما دیگه صاحب ملک کار خودشو کرده بود و قبول نکرد و انداختش بیرون و مبلغی بالاتر از دو برابر سال گذشته مغازه رو کرایه داد.

انتخاب حوزه‌ی کاری در راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی

برای راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی به 4 بخش کلی میشه این کسب و کار رو تقسیم کرد. 4 حوزه کاری که شما باید بدونید و تو دل همین کسب و کار موبایل و لوازم جانبی هست که کلاً اگر به صورت یک خرده تخصصی در نظر بگیریم بخش لوازم جانبی ، بخش موبایل نو ، بخش موبایل دست دوم و همچنین بخش کاملاً مجزای تعمیرات است حالا این به صورت کلیه اما اگه بخواهیم یه خورده ریز تر بشیم و شما بخواهید یک فروشگاه بزرگ راه اندازی کنید خب طبیعتاً بخشی مثل لوازم جانبی حداقل سه تا چهار تا کارمند مجزا می خواد ، یکی بخش شارژر یکی بخش گلس و یکی بخش قاب و متعلاقات است و همینطور میتونید کارمند مجزا اضافه کنید حتی بخش‌های جدایی مثل ساعت هوشمند و بخش‌هایی مثل ایرپاد راه اندازی کنید .

قسمت تعمیرات رو اگه بخواهید به صورت تخصصی کار کنید قطعاً خودش به چند زیرمجموعه مهم نرم افزار سخت افزار تقسیم میشه و بخش سخت افزار و دستگاه‌های مرتبط با تعمیرات مثل تعویض هارد ، تعویض سی پی یو و … یا بخش نرم افزار که میشه بخش اندروید بخش آی او اس به این صورت بخش بندی کنیم.صحبت رو کوتاه کنیم و بریم یه خورده در مورد جزئیات بیشتر حرف بزنیم ، بزن بریم 😉 …

فروشندگی موبایل نو در راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی

انتخاب صحیح و دقیق مدلهای موجود بازار و همچنین بودجه بندی درست در این حوزه خیلی مهمه چون درصد سود پایینه اما فروش بالاست ولی اگه اشتباه کوچیکی رخ بده شما خیلی راحت بخش مهمی از پولتون بلوکه میشه و نمیتونید سرمایه در گردش خوبی داشته باشید.

بخش فروشندگی موبایل نو بخش حساس و مهم و در عین حال مشتری جذب کنه دقیق تر بگم شمشیر دولبه است مشتریهآرو بکشونه داخل مغازه یا میتونه کل مشتری ها رو ازتون دور کنه فقط حواستون باشه از جایی که موبایل نو تهیه میکنید و عمده خرید میکنید قیمت مناسب بگیرید و موقعی هم که خواستید قیمت به مشتری بدید سعی کنید با حداقل سود موبایل رو ارائه بدید .

اصول راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی

سود حداقلی در فروش موبایل نو

بنا به چند علت عقلی باید سود حداقلی بگیرید ، کسی که میاد برای خرید موبایل نو قطعاً و یقیناً چند جای دیگه قیمت گرفته و خصوصاً اینترنتی قیمت گرفته ، همچنان که شما میدونید سطح اینترنت قیمت به شدت رقابتی است و شما نمی توانید برای مغازه قیمتی فرای قیمت اینترنت بدید پس سعی کنید قیمت پرت ندید حالا خیلی خودمونی دارم حرف میزنم چونکه کشیدم و ضرر دادم هم وقت و هم هزینه. اینارو که بهت میگم خواهشا گوش کن ، همدردیم باهم.

نتیجه‌ی مهم : اگر شما بتونید به وسیله موبایل نو مشتری رو داخل مغازه بکشونید میتوانید اقلام جانبی و دیگر اقلام را نیز بهشان بفروشید. درب ورودی مغازه و حضور مشتری موبایل مرحله‌ی اول قیمته وسلام. حالا تو بگو هزارتا تکنیک فروش بلدم و هزار بار بگو خدمات بهتری دارم ولی تو اکثر حوزه‌ها و بصورت اختصاصی حوزه موبایل قیمت حرف اول رو میزنه.

کلام آخر این بخش ، حساسترین بخش مغازه موبایل نو هست چرا که قیمت بالا یعنی فروش کم نهایت سود کم ، قیمت پایین یعنی فروش بالا و سود زیاد همین، با کوچکترین اشتباه محاسباتی میتونه کل کسب و کار تون و رو به سقوط ببره.

نکته‌ی درگوشی : در مورد قیمت دهی موبایل نو : خیلی از مواقع رقباتون گوشی نو رو با سود صفر و گاها با ضرر 50 تا صد هزار میفروشن که فقط مشتری بیاد داخل. البته اونی که با ضرر میفروشه قصد داره سودشو از جانبی جبران کنه که این عند نامردیه و کلک بازی هست 😤 ، اما این نکات رو بدونید ولی استفاده از همچین کلک کثیف و جبران قیمت با جانبی یعنی نابودی کسب و کارتون. وقتی عنوان رو راهنمای راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی گذاشتم مسئول هستم که کامل بهتون بگم.

فروشندگی موبایل دست دوم

در بخش دیگه از راهنمای راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی رسیدیم به موبایل دست دوم و نکات خیلی مهمش.

اونقدری که موبایل نو حساس بود و از حساسیتش گفتم موبایل دست دوم نیز حساسیت‌های خاص خودشو داره . اگر موبایل نو برای شما مشتری می آورد موبایل دست دوم براتون اعتبار و آبرو می آورد خصوصاً هنگام خرید و فروش. شما سعی کنید رنج قیمتی هر موبایل رو بدونید حتماً ، بعد از اینکه رنج و عرف قیمت هر گوشی رو دونستید مهم اینجا اینه که قیمت مناسب از مشتری بخرید و با قیمت مناسب تر به مشتری بعدی بفروشید.

بنا به دو علت این خرید و فروش حداقل در آینده نه چندان دور برای شما تبدیل به ده‌ها مشتری وفادار خواهد شد. نکته مهم اینجاست ، اینکه کسی از شما موبایل دست دوم بخره و راضی باشه اعتبار به شدت بالایی برای شما خواهد آورد به صورت تجربی و عقلی به تو میگم چرا باید گرون بخریم و ارزان بفروشیم ، چون گرون خریدن ولی نه طوری که خودتون ضرر کنید باعث اعتبار جدا و ارزون فروختن هم یک اعتبار جدا به شما خواهد داد. این قیمت دهی منصفانه خیلی زود باعث شهرت شما در محله و خیابون و بعد شهر میشه. اینو از داداشتون قبول کنید.

از سمتی دیگه یک نکته خیلی مهم داخل این بخش هست ، هنگام خرید موبایل دست دوم سعی کنید به هیچ وجه موبایل تعمیری نخرید حتماً دقت کنید سعی کنید موبایل بدون آسیب و خط و خش بخرید که وقتی خواستید بفروشید بدون نه هیچ خط و خشی به مشتری ارائه بدید و مشتری بدون درنگ هم ازتون بخره. باز اینجا میریم سر موضوع قبلی که سود کم و فروش بالا. قضیه اینه داداشی. فقط منصفانه و قیمت خوب از مشتری بخر و با قیمت خوب بفروش و بشین نتیجه رو تو 6تا 7 ماه ببین که این تکنیک چه‌ها خواهد کرد.

مغازه لوازم جانبی موبایل و اصول کسب و کار موبایل و لوازم جانبی

لوازم جانبی داستانهای خاص خودشو داره اما این بخش سود خوبی داره و از طرفی امکان موندن اجناس و به فروش نرفتنشون زیاده .چند بخش مختلف داره جانبی . یه بخش جانبی‌های عمومی هست و یه بخش هم جانبی‌های واجب یه بخش هم جانبیهای جدید هستند.
جانبی عمومی مثل گلس و هندزفری و شارژر هست ، وسایلی که هر مغازه‌ای بری انتظار میره باشه و از طرفی میشه حتی تخصصی یکی از این اجناس رو کار کرد.

جانبی واجب مثل otg رابط و تبدیلهای 3 به 2 و کلا لوازم جانبی که معمولا ارزون هستن و سود قابل توجهی ندارن اما باید حتما داخل مغازه باشن . انتظار ندارید که مشتری بخاطر یه دونه OTG بره بیرون یا مغازه بقلی خرید کنه ؟ وسایل این چنینی رو که سود قابل توجهی شاید براتون نداشته باشند رو دقت کنید قیمت فوق رقابتی بدید ، اینا فروششون بالاست و خیلی وقتا شده با یه همچین کالای 20 تومنی و 10 تومنی مشتریهای ثابت خیلی خوبی جذب و دست به نقد و خرج کن زیاد جذب کردم طوری مشتری شدن که فقط از خودم خرید میکردن.

جانبی‌های جدید هم مثل ساعتهای جدید و ایرپادهای جدید که به تازگی در بازار پر شده زیادن و یا گجتهای متنوعی که هرساله توسط کمپانیهای تولید کنندخه به بازار ارائه میشن.

خرید لوازم جانبی عمده به قیمت مناسب هم دقت کنید. به حدی لوازم جانبی مشابه با کیفیتهای متفاوت تو بازار هست که اگه خبره تو این کار نباشی یا از محل مورد اعتماد نخری میتونه خیلی از سودتونو بپرونه.

مغازه لوازم جانبی موبایل میتونه یکی از بهترین انتخابها برای کسانی باشه که دنبال شغل موبایل فروشی هستند. چرا که با بودجه‌ی خیلی کمتر راه‌اندازی میشه و از طرفی سود معقولی هم بهتون میده که میتونید استارت خوبی بزنید با لوازم جانبی موبایل.

سود لوازم جانبی موبایل چند درصد است

عدد مشخصی که برای این مورد شاید نشه تعیین کرد اما اگه قیمت رقبا رو در نظر بگیریم و یه متوسط سنجی کنیم و بخواییم بصورت در صد سود فروش لوازم جانبی موبایل رو در نظر بگیریم میشه گفته بین 70 تا 100 درصد بصورت کلی سود لوازم جانبی هست. هرچند خبر دارم که خیلی از همکارا سودهای بالای 100 درصد و دویست درصد توی اکثر جنسها میگیرن.

راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی بخش جانبی سود قابل توجهی بهتون میده فقط اگه توی خرید دقت کنید که کالایی بهتون نندازن که باعث بشه نصفش بمونه و نصفشم به زور فروش بره که اینجوری نه سود میکنید بلکه ضرر هم میکنید.

تعمیرکار موبایل

قبل از هر چیزی و بیان نکات این بخش مهمترین مسئله اینه که اگه بخش تعمیرات و خدمات تعمیر سخت‌افزار و نرم‌افزار حرفه‌ای هستید حتما سمتش برید اگه نه نرید. این بخش چون تخصصی هست خیلی مهمه و ممکنه عدم تخصص باعث از بین رفتن آبرو اعتبار و نهایت سرمایه‌هاتون بشه.

در راهنمای راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی از موبایل ست به بخش تعمیرات رسیدیم. بخشی که اگه صاحب کسب و کار هستید سعی کنید فقط تعمیرکار حرفه ای بیارید اگه خودتون تعمیرکار هستید سعی کنید ابتدا شاگردی فرد دیگه بعد بصورت مستقل کار کنید. بخش پر زحمت و تخصصی هست که تو یکی دو پراگراف نمیگنجه توضیحش بدم.

استراتژی کاری در راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی

این استراتژی کار رو میشه به سه بخش تقسیم کردم که بسته به اهداف هر فرد ممکنه تغییر کنه . اما نکته مهم اینه که اگه تازه کاری تک فروش و خرده فروش رو استارت بزن و سمت عمده فعلا نرو. و اگه تعمیر کاری ابتدای کار نیاز به گرفتن مغازه بصورت تنهایی ندارید که در ادامه بهت میگم چکارکنی.

راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی

فروش عمده

اگه میخوایی این قسمت رو استارت بزنی مهمتر از بودجه‌ای که داری تجربه هست. اگه حداقل 3 تا 5 سال تجربه خرده فروشی داری سمت عمده بیا یا حداقل از فرد خبره کمک بگیر.تو این زمینه نیاز به متخصص کار دارید اگه خودتون تازه کارید که پیشنهاد میکنم به مجموعه موبایل ست اعتماد کنید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید در این بخش.

اگه تصمیم بر اینه که عمده کار کنید اینو بدونید که بجز داشتن سرمایه خوب شما باید یه خورده نیچ کار کنید یعنی همه لوازم جانبی موبایل رو نیارید یا رو همه تمرکز نکنید. ( اشتباهی که ابتدای کار عمده خودم انجام دادم و باعث سوخت پول زیادی شد ) اگه میخوایید عمده قاب گوشی کار کنید سعی کنید فقط قاب باشه اگه میخوایید لوازم جانبی متنوع باشه سعی کنید حداقل ابتدای کار قاب و گلس نداشته باشید که بتونید تمرکز کافی رو اجناستون بکنید. اگه محافظ صفحه نمایش یا همون گلس رو بخوایید تخصصی کار کنید به حدی تنوع زیاده که میشه فقط و فقط همینو کار کرد.

راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل اونم عمده نیاز به چند مورد مهم داره که باید حتما رعایتش کنید. شما وقتی مغازه رو پر میکنید باید این وسایل فروش بره که اگه بمونه میشه ضرر. اگر خودتون بازاریاب هستید پس برید بازاریابی اگه این کار رو انجام نمیدید حداقل 2تا 3 نفر رو بعنوان بازار یاب استخدام کنید. حتما بازاریاب اینترنتی هم داشته باشید اگه از قیمتتون مطمئن هستید که قیمت رقابتی و خوب دارید میفروشید.

فروش تک

بهترین استراتژی برای شروع همینه که با تعداد کم و از خرده فروشی استارت کار رو بزنی. از چند جهت این کار بسیار عالیه. ابتدا و مورد اول اگه تجربه هم نداشته باشی من بهت میگم که چیا ببری که نمونه رو دستت و مورد دوم از طرفی هزینه‌ای که برای خرید لوازم جانبی برای خرده فروشی میکنی و سرمایه گذاری میکنی شاید به اندازه هزینه ویترینت نشه ، شاید به اندازه هزینه دکور و بنر مغازه که خیلیم لوکس زدیش نشه. مورد سوم و خیلی مهم از طرفی اگه تک فروشی بکنید و هر یک موردی که میفروشید حاشیه سود مناسب و معقولی از مشتری بگیرید نه قیمت بالا و بی انصافی بخش کوچیکی از همکارا که بشدت گرون میفروشن سود فروش اون یک مورد گاها ده تا بیست عدد فروش عمده همون لوازم جانبیه. بطور مثال شما وقتی یک گلس سرامیکی میخرید 4500 تومان اگه بخوایید کف بازار هم بزنید و هیچکس رو دستتون نزنه 10 هزار هم بفروشید باز حساب کنید اندازه ده عدد و گاهی بیشتر هم از فروش عمده همون گلس سود کرده اید.

فقط تعمیرات موبایل

این بخش مخصوص تعمیر کارهاست که باید بدونن مسیر پیشرفتشون چطوره و چه مسیری میخوان برن؟ و یادشون باشه اگه تعمیر کارن دیگه فروشنده نباشن و تمرکز روی تعمیراتشون بکنن. اگه وسوسه شدید و گفتید که تو تایم بیکاری تعمیرات انجام میدم و فروش خودمم دارم بدون که به هیچکدوم نمیرسی.

تعمیرات دو بخش سخت افزار و نرم افزار داره که هر کدوم تخصصی جدا میطلبه . امکان داره هردومهارت رو داشته باشی و بتونی انجام بدی که خیلی هم خوبه.

بودجه‌ای که سخت افزار و نرم افزار میخواد بسته به لوازم تعمیراتتون کاری هزینه بردار هست دقت کنید که بودجه بندی صحیح انجام بدی خصوصا اول کارت.

بودجه کسب و کار در راه اندازی مغازه موبایل و لوازم جانبی

رهن مغازه

بسته به محله و شهر متفاوته و قبل از رهن هر محلی برید حتما یه تحقیق بازار انجام بدید. ببینید نرخ کرایه چقدره و رهن چقدر. الکی پول به صاحب ملک ندید. رهن مغازه هرچی کمتر باشه بهتره چون میتونید با پولش لوازم بیشتر بخرید و بعد از یک سال ارزش پولتونم کمتر نشه.

اجاره مغازه

اجاره‌ی کم به معنی پا خور نبودن وبدرد نخوردن محل نیست و اجاره بالا هم تضمین فروش نیست. تناسب رهن و اجاره رو رعایت کنید و خارج عرف کرایه ندید که بخوایید محل و مکان خاصی رو حتما خودتون اجاره کنید. به هر قیمتی که شده مغازه کرایه نکنید . چون فقط قیمتها رو بالا میبرید و درپایان به ضرر خودتون و بقیه هست.

نما و بنر مغازه

بنر مغازه خیلی مهمه که ساده و شیک و خلوت باشه اما زیبا هم باشه ابتدای کار سعی کنید سمت تابلو چلنیوم و ال ای دی دارو خلاصه تابلو گرون نرید تا بازار و خوب محک بزنید و میزان درامدتون مشخص شه. همین که یه بنر خوب و زیبا و خلوت بزنید کافیه. یه بنر که اسم مغازه (فونت بزرگ )و عنوان شغل( فونت کوچیک) و شماره تماس داشته باشه به اضافه‌ی یه دونه عکس موبایل و ولوازم جانبی در پس زمینه.

ویترین و پیشخوان

سعی کنید از سایتهایی که آگهی کالای دست دوم میزنن اینارو بخرید خصوصا ابتدای کار. حتما مورد مناسب برای شما هست. ویترین زیبا و شیک عالیه اما قبل از هرچیزی مشتری خودتون رو میخره نه کالا و نه ویترین و نه نمای مغازه رو. این جمله خیلی مهمه چرا که ساعتها بخاطر رسیدن به این حرف و این جمله مطالعه کردم و سالیان زیاد تجربه کسب کردم .

بودجه پنهان

3 تا بودجه پنهان داریم که توی حساب و کتاب پایان ماه حتما لحاظشون کن که خیلی مهم هستن. بودجه‌ی پنهان رو افراد تیز و زرنگ حساب میکنن و پیشرفت میکنن اما بقیه خیر و آخر سر میبینن چیزی براشون نمونده.

هزینه رفت و آمد

اگه محل کسب و کارتون از خونه دور هست این هزینه‌ی رفت و آمد رو هم باید حساب کنید. اگه دقیق حساب کنید گاها میبیند بخش قابل توجهی از درآمد صرف رفت و آمدهای مختلف شده حالا رفت و آمد به محل کار تا رفت و آمد به خاطر مراجعه به عمده فروش. خصوصا افرادی که شهرستان هستند این براشون جا افتاده که حتما از علاءالدین خرید کنن در صورتی که اگه قیمتهارو مقایسه کنید متوجه میشید که همچین قیمت مناسبی هم نمیتونید از اونجا بگیرید.

اکثر فروشنده های موبایل و لوازم جانبی با موتور به محل کسب و کارشون تردد میکنن چون میخوان هزینه‌ی رفت و آمدشون کم بشه.

هزینه انرژی

هزینه‌ی برق مغازه چون تجاری هست بیشتر از برق خانگی هست پس مواظب باشید که از طریق ال ای دی های کم مصرف روشنایی مغازه رو تامین کنید. احتمالا مغازه اب و گاز هم داشته باشه و دقت در مصرف داشته باشید.

دستمزر صاحب کسب و کار

پایان هر ماه یک دستمزد حداقلی هم برای خودتون در نظر بگیرید که بتونید سود دقیقتون رو حساب کنید. شما اگه هرجا یه کار ساده هم بکنید باید یه حداقل حقوقی دریافت کنید حالا ارزش شما در اون محیط چقدره خودتون حساب کنید.

راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی بصورت اینترنتی – بهترین راه

اگه بخوایید اینترنتی کارتون رو شروع کنید و استارت بزنید که خیلی عالی میشه و خیلی از بودجه‌های اضافی حذف میشه و میتونید اون بودجه رو برای تولید محتوا و گرفتن همکار استفاده کنید. بهترین تصمیمی که بخوایید بگیرید همینه.

مغازه موبایل فروشی چقدر درآمد داره ؟

نمیشه جواب دقیق و مشخصی به این سوال داد چرا که درآمد مغازه موبایل فروشی عوامل خیلی مهمی در اون دخیل هست که مهمترین اون عوامل خود شخصی که مغازه رو اداره میکنه داره. و یکی دیگه از مهمترین عوامل در درآمد و سود این مغازه بستگی به تجربه و استقامت شما در برابر ناملایمتیها و ماندن در این کسب و کار هست. اما اگر یک سال صبر کنید و فنون بازاریابی و فروش را فرا بگیرید میتوانید روی روزی حداقل 1 تا 2 میلیون سود حساب کنید.

هدیه‌ی موبایل ست به شما

اگه قصد فروش اینترنتی رو دارید میتونید از هر محصولی یه دونه برای تولید محتوا بخرید و هر وقت فروش انجام دادید ما براتون بسته بندی و ارسال رو انجام بدیم. یعنی با حداقل حداقل هزینه شما کسب و کارتون رو راه اندازی کردید . از طریق تماس با ما میتونید هماهنگی های لازم رو انجام بدید.

منبع : موبایل ست

دانلود PDF

راهنمای راه اندازی کسب و کار موبایل و لوازم جانبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • انواع کابل و رابط
  • aux
  • otg

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!