بهترین ساعت هوشمند 2023 ، بروزترین لیست بازار

چرا ساعت هوشمند میخری ؟ اصلا چه نیازی به ساعت هوشمند هست؟ تا حالا فکر کردی که با ساعت هوشمند چقدر جذابتر به نظر میایی ؟ تا حالا به امکانات بینظیر یه ساعت هوشمند فکر کردی که بدون هیچ دردسری پیامهاتون بخونی بدون اینکه گوشیتو از جیب یا کیفت در بیاری تماستو برقرار کنی و اگه ورزشکاری باهاش ضربان قلب و مقدار مسافتی که ورزش میکنی رو اندازه میگیری ؟ در این مقاله از سری مقالات کاربردی و عالی موبایل ست قصد دارم لیست بهترین ساعت هوشمند 2023 رو بهتون معرفی کنم. در پایان این مقاله شما بهترین ساعت هوشمند رو خواهی شناخت و تمام مدل و برندهای خفن این بازار رو خواهی شناخت و میتونی به هر کسی برای خرید ساعت مشاوره بدی. بهترین ساعتهای هوشمند موجود در بازار رو برات ردیف کردم بزن بریم.

خلاصه تاریخچه ساعت های هوشمند

با گسترش علم و پیشرفت در زمینه علم و فناوری سمت و سوی کشورها به سمت هوشمند شدن پیش میره. وقتی درباره ی  ساعت هوشمند صحبت میشه یعنی ساعتی که عقربه نداره در واقع واژه‌ی هوشمند توی فرهنگ لغت یعنی اینکه دستگاهی که میتونه ساعت و دقیقه به صورت عدد و رقم نشون بده.البته ساعتهای قدیمی مثل کاسیو که از قدیم بودن و بدون عقربه هستن صرفا جز ساعتهای هوشمند نیستن. اصطلاح هوشمند به صفحه نمایش و ویژگیهاش مرتبط میشه و به مکانیسم حرکت ربطی نداره. ساعت های هوشمند که از سال 2015 وارد بازار شدند روز به روز خود را به روز میکنن و به قابلیت ها و امکانات محصولات خود شونو افزایش میدن.

طراحی این ساعتا به شکلیه که هم مورد پسند جووناس و هم یه کار اسپرته. این کار به خاطر طراحی که داره هم برای خانوما و هم برای آقایون مناسب هستش. شما خیلی راحت میتونید با استایلتون ست کنید که یه زیبایی خاصی وقتی به مچ دستتون میبندید به تیپتون میده. بخاطر کارایی که داره همیشه دنبال بهترین ساعت هوشمند باشید که بشدت آپدیت میشه.

هرچی زمان میگذره تنوع و پیشرفت بیشتر میشه. و کاربران روز به روز توقعات بالایی از محصولاتی که به بازار ارائه میشه دارن امروزه روز به روز مدل های جدیدی از هر چیزی به جامعه ارائه میشه و این پیشرفت و تنوع شامل ساعت های هوشمند هم میشه.

بهترین ساعت هوشمند یعنی ساعتهای سری اپل

امروزه برای افراد ابزار جانبی هوشمند یه اهمیت خاصی پیدا کرده بیشتر افراد دنبال یه ساعتی هستن که کارایی لازمو براشون داشته باشه اینکه یه فرد تنها با بستن یه ساعت به مچ دستش بتونه خیلی از کاراشو انجام بده خیلی لذت بخشه و مسلما خوشایند خیلی از کاربرا هست بین ساعتای هوشمند اپل واچ تونسته این نیاز کاربراشو براورده کنه و میشه گفت که جز بهترینا و پرفروش ترین ساعتا هست که توی بازار وجود داره به طوری که صنعت ساعت سوئیس که یکی از صنایع مطرح ساعت در جهان شکست داده که این یه موفقیت خارق العاده برای اپل هست.

کاشیو تادائو موسس شرکت کاسیو توی ژاپن که متولد سال 1917 هستش. کاسیو حیطه کاریشو ابتدا در زمینه تولید ماشین حساب، ادوات موسیقی و لوازم الکترونیکی شروع کرد و خیلی سریع پیشرفت کرد. او اولین ساعت مچی دیجیتال خودش رو به صورت ساعتی که تاریخ، سال و روز رو صفحه نمایشش نشون میداد در سال 1974 روانه بازار کرد.

بعد از گذشت سالیان سال از تولید اولین ساعت دیجیتال، نیاز جامعه به سمت هوشمند و دیجیتالی شدن است  به طوری که امروزه میشه بسیاری از کارای روزمره میشه از طریق همین ساعت های هوشمند انجام بدیم که اپل واچ طبق نیاز کاربرانش روز به روز خودشو اپدیت میکنه و هر سری اپل واچی که روانه بازار میکنه نسبت به سری قبل امکانات بالاتر و ویژه تری داره تا اینکه کاربرانش رضایت داشته باشن.

شرکت اپل در 1 آوریل 1976 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک تاسیس شد.  دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا ایالات متحده است. شرکت اپل برای تولید ساعتای هوشمند از سال 2015 شروع به کار کردند اگرچه شروع خوبی نداشتن ولی با بازبینی و به روز رسانی های زیاد یه فرمول ساخت ساعت هوشمندی ارائه کردند که نه تنها زیبایی خاصی داره بلکه کارایی شگفت انگیزی داره. و امروزه یکی از مطرح ترین شرکت ها در جهان در زمینه تلفن همراه و ساعت هوشمند است.

لیست بهترین ساعتهای هوشمند اپل رو در ادامه براتون آوردیم. چرا که اپل واچ یه کاری براتون میتونه انجام بده که هیچ دستگاهی دیگه قادر به انجام این کار نیست چون روی مچ دستتون قرار داره.

بهترین ساعت هوشمند

ساعت هوشمند اپل سری 7

یکی از بهترین سری تولید اپل واچ ساعتهای سری 7 بود که شرکت اپل توی سال 2021 در ماه سپتامبر به بازار معرفی کرد. و این ساعت تقریبا شبیه سری ساعتای قبل اپل بود و تنها تغییرش اندازه ی صفحه نمایشش بود، حاشیه های اطراف صفحه نمایش بیشتر کاهش داده بودند و اندازش 41 میلی متری شده ولی یه سری ویژگی های جدیدی داشت مثل شارژکردن سریع و این یه نقطه مثبتی برای کاربران هستش چون گاهی عجله داریم و نمی خوایم که زمان رو از دست بدیم و برای شارژ کردن منتظر بمونیم و این سری 7 این نیاز کاربران فراهم کرده که ساعت بعد از حدود 15 تا 20 دقیه شارژ میشه.

از سری امکانات و قابلیت های اپل واچ سری 7 میشه به موارد زیر اشاره کرد.
فرم صفحه ش مستطیل و جنس بندش از نوع سیلیکونیه
برای کاربردهای روزمره، ورزشی و رسمی
توی این سری جدید ماشین حساب دکمه هاش بزرگتر
مقاومتش در برابر گرد و غبار بیشتر
وقتی به مسافرت میرید بخصوص توی کویر قطب نما میتونه به عنوان یه راهنمای خیلی خوب باشه براتون که خیلی راحت راه  و جهت ها پیدا کنید.
مقاوم در برابر آب و تا عمق 50 متری هیچ آسیبی به ساعت وارد نمیشه و برای شنا، غواصی و اسکی روی آب میشه  ازش استفاده کرد
اتصال بلوتوث و وای فای
سنسور اکسیژن خون، قلب
قطب نما
از دیگر ویژگی هاش میشه به این موارد اشاره کرد بلندگو، میکروفون، حسگر نور محیط، کیت بدنسازی، سنسور قلب نوری.
قطعاتی که سرعت زاویه ها رو اندازه گیری میکنه
قابلیت اتصال به آیفون و دیگر گوشیها
ژیروسکوپ

دیگر ویژگیهای اپل واچ سری 7

برانامه ای داره که اکسیژن خون نشون میده که این به صورت تخصصی نیست ولی تناسب کلی بدن نشون میده

سنسور الکتریکی قلب و برنامه electrocardiogram (ECG)،ECG  یه آزمایش خیلی ساده و بدون درد که این آزمایش به منظور بررسی ریتم و فعالیت الکتریکی قلب انجام میده یعنی بدون مراجعه به بیمارستان و صرف انرژی و زمان توی هر شرایطی میتونید از خودتون آزمایش بگیرید

اپل واچ هوشمند سری 8

از سری جدیدترین ساعتای تولید شده توسط شرکت اپل که نسبت به سری قبل بهتر و به روز تر است. اما یک ارتقای بزرگ و تفاوت خیلی مهمی با سری قبلی نیست. تا کنون بهترین ساعت هوشمند رو میشه اپل واچ سری 8 معرفی کرد.

صفحه نمایش لبه به لبه صاف و بدون درز، یه نمایشگر بزرگ و درخشان داره حاشیه باریک صفحه را مستقیما به لبه میبره برای افرادی که ظرافت کار اهمیت دارهمیشه گفت طراحیش شگفت انگیزه. وقتی صفحه همیشه روشن باشه هم جلوه ی ساعت قشنگ تر و بهتر به نظر میاد صفحه ساعت روشن تر و راحت تر خونده میشه حتی زملنی که دستتون پایینه.

مشخصات فنی اپل واچ سری 8

  • اندازه 41 میلی متر و 45 میلی متر
  • عمر باتری 18 ساعت
  • جی پی اس دارد
  • ضد آب
  • سنسور ضربان قلب و نمایش در نمایشگر
  • دما سنج عالی برای پوست
  • امکان تشخیص تصادف
  • فالسازی حالت کم مصرف
  • سنسور تشخیص میزان اکسیژن خون

مقاوم در برابر گرد و غبار و آب از همه لحاظ میتونه خیالتون رو راحت کنه. و مقاومت بدنه بسیار عالی هست و در برابر ترک خوردن و ضربه بسیار مقاوم هست.

طرح و فریم ساعت از آلومینیوم و فولاد ضد زنگ.

برای شنا مناسبه و تا عمق 50 متری خوب کار میکنه.

کابل شارژ مغناطیسی داره و از طریق همین کابل و شارژر مغناطیسی میتونید به راحتی شارژش کنید.

قابلیت سنجش دما

اکسیژن خون رو اندازه می گیره و یه این تکنولوژی برای ورزشکارا بسیار عالی و بینظیره.

وقتی ساعت های اپل می پوشید انگار که یه شخص دیگه توی سلامتیتون دخیله چون که تمام روش های حرکتی که شما دارید می سنجه هرچی ما سطح آگاهیمون نسبت به بدنمون بیشتر باشه باعث میشه که بتونیم از خیلی از بیماری ها جلوگیری کنیم و تاثیرگذاری بهتری روی آن ها داشته باشیم  این ساعت این کمک به شما میکنه که درک بهتری از شرایط سلامتی خود تون داشته باشید.

سنجش دما، سری جدید که اپل تولید کرده ابتکار جالب توجه ای داره و اون اینه که زمانی که شما خوابید دمای بدنتونو اندازه میگیره و این ردیابی موجب میشه که زمانی که از خواب بیدار میشید به راحتی میتونید تغییراتی که بدنتون در طول شب داشته مشاهده کنید و این  ردیابی چرخه از داده های گرفته شده  برای تخمین زمان تخمک گذاری استفاده میشه که این قابلیتش مختص بانوان هست زمانی که ضربان قلب با داده های که ثبت شده با هم ترکیب میشن چرخه قاعدگی به صورت دقیق نشون میده و این خیلی قابلیت عالی و بسار جالب توجه است.

قیمتش 16480000

ساعت هوشمند اپل واچ اولترا

اپل در سپتامبر 2022 اپل واچ اولترا را معرفی کرد، یکی از بهترین ساعتهای هوشمند بازار . نسخه ای پیشرفته از اپل واچ که سال هاست در حال توسعه است. اپل واچ اولترا که برای رقابت با ساعت‌های هوشمند متمرکز بر تناسب اندام گران‌تر از شرکت‌هایی مانند گارمین طراحی شده است، برای علاقه‌مندان به ورزش و ورزشکارانی طراحی شده که به عمر باتری بیشتر و عملکرد ورزشی خاص دستگاه‌های خود نیاز دارند.

اپل میگه اپل واچ اولترا برای استقامت، اکتشاف و ماجراجویی ساخته شده و این بزرگترین اپل واچ تا به امروز با قطر 49 میلی متر است که 4 میلی متر بزرگتر از اپل واچ سری 8 45 میلی متری است که در کنار آن به فروش می رسه.

اپل واچ اولترا دارای اولین طراحی مجددی است که در سال‌های اخیر دیدیم با بدنه تیتانیومی سبک وزن هوافضا ، صفحه کریستالی یاقوت کبود صاف ، تاج دیجیتالی با قطر بزرگ‌تر و شیاردار عمیق‌تر ، محفظه‌ای برای دکمه کناری و یک دکمه فیزیکی اضافی روی سمت چپ که این دکمه  Action نام داره.

اپل واچ اولترا درخشان ترین ساعت اپل تا به امروز است، بنابراین به راحتی در نور خورشید دیده میشه. دکمه Action به رنگ نارنجی بین‌المللی طراحی شده است تا در تاریکی و زیر آب قابل توجه باشه، و قابل تنظیم است تا بتواند Workouts را فعال کنه، بخش‌ها را علامت‌گذاری و نقطه‌های مسیر قطب‌نما و موارد دیگر را تنظیم کنه.

سه میکروفون داخلی برای بهبود کیفیت صدا وجود داره و یک الگوریتم شکل‌دهی پرتو صدا را ضبط میکنه و در عین حال صداهای پس‌زمینه محیط را کاهش میده، حتی زمانی که در فضای باز پر سر و صدا هستید. یک آژیر 86 دسی بل برای کمک در صورت نیاز با دو الگوی SOS در دسترس است.

اپل توانست باتری بزرگ‌تری را برای این محصول خود تولید کنه. اپل واچ اولترا تا 36 ساعت با یک بار شارژ دوام میاره و با تنظیم جدید کم مصرف ، عمر باتری می تواند تا 60 ساعت برای ماجراجویی چند روزه دوام بیاره. باتری به اندازه کافی دوام میاره تا کاربران بتونن یک مسابقه سه گانه طولانی را که شامل شنای 2.4 مایلی، دوچرخه سواری 112 مایلی و ماراتن کامل 26.2 مایلی ، انجام دهند.

اپل واچ اولترا دارای GPS با فرکانس دوگانه است که فرکانس های L1 و L5 را ادغام می کنه، به علاوه دارای الگوریتم های موقعیت یابی جدیده این ساعت دقیق ترین GPS را در میان هر ساعت اپل ارائه میده، به این معنی که اطلاعات دقیق مسافت، سرعت و مسیر را برای تمرین و رقابت ارائه میده.

برای سازگاری با محیط‌های شدیدتر، Apple Watch Ultra می‌تواند محدوده دمایی وسیع‌تری را تحمل کنه . این دستگاه در شرایطی مانند -4 درجه فارنهایت (20- درجه سانتیگراد) تا گرمای 131 درجه فارنهایت (55 درجه سانتیگراد) کار میکنه. این ساعت دارای گواهینامه MIL-STD-810H است، معیاری که برای تجهیزات نظامی و توسط سازندگان تجهیزات ناهموار استفاده میشه.

برای ورزش‌های آبی، اپل واچ اولترا می‌تواند کایت‌سرفینگ، ویک‌برد و غواصی تفریحی را تحمل کنه، فعالیت‌هایی که برای مدل‌های استاندارد اپل واچ توصیه نمیشه. Apple Watch Ultra دارای گواهینامه WR100 و EN 13319 است که یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای لوازم جانبی غواصی است. هنگامی که برای غواصی استفاده می شود، Apple Watch Ultra دارای یک عمق سنج و یک برنامه عمق اختصاصی است که عمق فعلی، دمای آب (با استفاده از سنسور دمای جدید)، مدت زمان زیر آب و حداکثر عمق بدست آمده را نمایش میده.

اپل یک صفحه ساعت ویژه Wayfinder را برای Apple Watch Ultra طراحی کرد که دارای قطب نما داخلی و فضایی برای حداکثر هشت عارضه است. صفحه ساعت را می توان برای کوه، اقیانوس یا مسیر سفارشی کرد و در شب برای دید بهتر قرمز میشه. اپل واچ اولترا از نقاط راه قطب‌نما برای علامت‌گذاری یک مکان یا نقطه مورد نظر پشتیبانی میکنه و یک ویژگی Backtrack از GPS برای ایجاد مسیری برای نشان دادن جایی که کاربر در آن بوده است، استفاده میکنه و برای بازیابی مراحل در صورت گم شدن مفیده.

علاوه بر ویژگی‌هایی که برای کاوش و ماجراجویی طراحی شده، Apple Watch Ultra تمام عملکردهای موجود در Apple Watch Series 8 را داره. ضربان قلب را کنترل ، خواب را ردیابی و میتونه ECG را بگیره، اکسیژن خون را کنترل و همه گزینه‌های ردیابی تناسب اندام را ارائه میده. همه مدل‌های Apple Watch Ultra اتصال سلولی دارن و برای دسترسی به همه عملکردها به یک برنامه سلولی نیاز هست.

اپل واچ اولترا دارای همان سنسور دمای سری 8 است که دمای آب را اندازه گیری می کنه اما برای برنامه ریزی باروری زنان نیز استفاده میشه. ردیابی چرخه را بهبود می بخشه و می تواند تخمک گذاری گذشته نگر را ارائه بده.

در اپل واچ اولترا سنسورهای حرکتی وجود داره که تشخیص تصادف را فعال میکنه و در صورت تصادف شدید به خدمات اورژانس هشدار میده. وقتی خرابی تشخیص داده میشه، اپل واچ با کاربر چک میکنه  و اگر پس از شمارش معکوس 10 ثانیه پاسخی نداد، خدمات اضطراری را به‌طور خودکار شماره‌گیری میکنه.

سه باند جدید با محوریت ورزش برای اپل واچ اولترا موجود که شامل Trail Loop ، Alpine Loop و Ocean Band میشه ، به‌علاوه نوارهای قدیمی‌تری که برای ساعت‌های 44 و 45 میلی‌متری اپل طراحی شده، متناسب با مدل جدید هستن. بند تریل لوپ نازک ترین بند اپل واچ تا به امروز بوده، در حالی که حلقه آلپاین دارای نخ با استحکام بالا و طراحی بافته شده برای دوامه . Ocean Band مخصوص ورزش‌های آبی شدید است و دارای فلوئوروالاستومر انعطاف‌پذیر بوده  که میتونه روی لباس مرطوب کشیده شود.

بررسی‌های اولیه اپل واچ اولترا بسیار مثبت بوده و قاب تیتانیومی 49 میلی‌متری دستگاه، صفحه نمایش بزرگ‌تر با پوشش کریستالی یاقوت کبود مسطح، نوارهای جدید طراحی‌شده برای فضای باز، مقاومت در برابر آب تا عمق 100 متری، نارنجی روشن قابل تنظیم «Action» را برجسته میکنه. دکمه، عمر باتری تا 60 ساعت با تنظیم کم مصرفه.

اپل واچ اولترا بزرگ است، بسیار درشت است و به شدت از ویژگی هایی استفاده می کنه که جو معمولی در زندگی روزمره خود به آنها نیازی نداره. و با قیمتی که داره گران ترین ساعت در سری اپل واچ کنونی است . پس از یه هفته آزمایش، فکر نمی‌کنم این ساعت‌های گارمین، قطبی، یا کوروس برای جمعیت غواصی مرد آهنی، راهپیمایی، یا غواصی در اعماق دریا، دست‌کم این ساعت‌ها را تحت تاثیر قرار بده. اما این به طور قانونی برای رزمندگان آخر هفته و ورزشکاران متوسط  خوبه  و برای افرادی که آرزوی این موقعیت را دارند و بسیاری از افرادی که فقط بزرگترین و برترین اپل واچ را می خوان  بسیار وسوسه انگیز است.

یکی از کاربران ساعت هوشمند اپل میگه  اولترا را 100 درصد شارژ کردم. سپس به مدت دو ساعت و 15 دقیقه پیاده روی ، از قطب نما و GPS به طور گسترده استفاده و خواب خود را در آن شب پیگیری کردم. صبح روز بعد با 50 درصد باتری از خواب بیدار شدم. یک روز دیگر برای دویدن 30 دقیقه ای جی پی اس رفتم و 20 دقیقه دیگر تمرین قایقرانی انجام همچنین یک تماس کوتاه با ساعت انجام دادم و روز را با باتری 84 درصدی به پایان رساندم. –

این چیزی است که من در Ultra نسبت به سایر ساعت‌های ورزشی و فضای باز حسرت آن را نیز می‌خورم توانایی دانلود نقشه‌های آفلاین در ساعت برای زمانی که از سیگنال تلفن همراه دور یا گزینه‌های نقشه توپوگرافی بدون دانلود برنامه شخص ثالث را داشته باشد (1).

ساعت هوشمند اپل SE 2022

Apple Watch SE (2022) جایگزین Apple Watch SE اصلی با یک پردازنده مدرن، طراحی مجدد بدنه پایینی و قیمت پایین تر می شود  و قیمتش نسبت به سری قبل کاهش داشته و این دلیل بر این نمیشه که کیفیت و قابلیت هاش کمتر شده باشه.

دارای همان S8 است که هم آخرین پرچمدار اپل و هم ساعت کاملا جدید (و بسیار گرانتر) اپل واچ اولترا را تامین می کند. بنابراین، اگرچه ممکن است تمام ویژگی‌های دو محصول اضافی در سری اپل واچ امسال را نداشته باشه، اپل واچ SE (2022) سازش جذابی را ارائه میکنه. سازش ممکنه که برای همه خوشایند نباشه اما با توجه به قیمت، به راحتی می توان اپل واچ SE را بهترین ارزش اپل واچ نامید. در هر پیکربندی، اپل واچ SE امسال در مقایسه با اپل واچ SE عرضه شده در سال 2020 ارزان تر است.

اپل واچ SE (2022) دارای یک قاب آلومینیومی در سه رنگ نقره ای، نیمه شب و نور ستاره است. ااین سه رنگ از چهار رنگ موجود برای اپل واچ سری 8 هستن.

بعلاوه، پوشش زیرین از مواد کامپوزیت نایلونی ساخته شده که با قابش مطابقت دارد. وقتی روی مچ دستتان است نمی تونید اونو ببینید، اما این یک تغییر ظریف با مزیت زیست محیطی است.

همچنین می توانید از بهترین باندهای اپل واچ با اپل واچ SE استفاده کنید. باندهای 41 میلی متری با نسخه 40 میلی متری و باندهای 45 میلی متری با نسخه 44 میلی متری سازگار هستن.

عملکرد Apple Watch SE (2022) به طور قابل توجهی واضح تر از Apple Watch SE اصلی است. این که در تئوری همان پاسخگویی و اتصال قابل اعتماد را مانند اپل واچ سری 8 ارائه میده

شاید بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی که بین اپل واچ 8 در مقابل اپل واچ SE (2022) از دست میره، حسگرهای سلامت باشند. در حالی که میتونه گام‌ها را بشماره و ضربان قلب را کنترل کنه، ECG، دستگاه اکسیژن‌خوان خون یا سنسور دمای پوست جدید اپل واچ موجود در سری 8 و اپل واچ اولترا ندارد

حسگر دمای پوست احتمالاً چیزی است که یه کار فوق العاده هست که  ردیابی چرخه و خواب را به شما اطلاع دهد – دو حوزه سلامتی که برای هممه ی کاربران اهمیت ویژه ای داره . اما اگر نیازی به مشاهده آن معیارها نداشته باشید، ECG و SpO2 خواندن بدون آن آسان است

Apple Watch SE صفحه نمایش همیشه روشن ندارد

در مورد ویژگی‌های ایمنی، اپل واچ SE همان ویژگی‌های اپل واچ سری 8 را داره. علاوه بر ابزارهای موجود مانند Emergency SOS و Fall Detection، هر دو ساعت به لطف سنسورهای حرکتی ارتقا یافته در ساعت، قابلیت تشخیص تصادف جدیدتری دارند. اگر Apple Watch SE شما تشخیص میده که در تصادف اتومبیل هستید، می تونه به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس گرفته و به مخاطبین اضطراری شما اطلاع میده.

Apple Watch SE توسط  watchOS 9 ، آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری که تمام چهره‌های جدید  watchOS 9 را بسته‌بندی میکنه ، پشتیبانی از  بهترین برنامه‌های Apple Watch  و سایر به‌روزرسانی‌های ویژگی‌های عالی مانند اعلان‌های باریک، برنامه داروها و رابط تمرینی ارتقا یافته را ارائه میده.

رابط تمرینی جدید احتمالاً یکی از ویژگی‌های مورد علاقه در watchOS 9 است که هم مناطق ضربان قلب و هم حلقه‌های Apple Watch را مستقیماً در برنامه تمرین نشان میده. اگر میخواید فعال‌تر شوید، می تونید در Apple Fitness Plus نیز ثبت‌نام کنید.. همچنین می تونید از تجربیات صوتی مبتنی بر ساعت با Time to Walk، Time to Run و Audio Meditations استفاده کنید.

عمر باتری اپل واچ SE (2022)  هجده ساعت ارزیابی شده، که مشابه SE قبلی است، اما حالت جدید اپل واچ کم مصرف با غیرفعال کردن ویژگی‌های تخلیه انرژی تا زمانی که دستگاه خود را به شارژر برمی گردونید، عمر باتری را افزایش میده

اپل مانند اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا، باتری اپل واچ SE (2022) را با حالت کم مصرف ارزیابی نکرد. این به این دلیل است که در حال حاضر فاقد نمایشگر همیشه روشن است، بنابراین ویژگی های کمتری برای غیرفعال کردن برای صرفه جویی در باتری وجود داره (2).

قیمت 13470000

ساعت های هوشمند سامسونگ

ساعت هوشمند گلگسی 4 سامسونگ

شرکت سامسونگ در 11 آگوست از محصول جدید خود ساعت هوشمند  گلگسی 4 سامسونگ رونمایی کرد.

باتری

سازگاریسازگار با اندروید 6.0 یا بالاتر، رم 1.5 گیگابایت بالاتر فعال‌سازی دستگاه فقط پس از اتصال به تلفن هوشمندی که از خدمات تلفن همراه Google (GMS) پشتیبانی می‌کند، در دسترس است.

تلفن های هوشمند سازگار و ویژگی های موجود ممکن است بسته به منطقه، شرکت مخابراتی و دستگاه متفاوت باشد. مقدار معمولی تحت شرایط آزمایشگاهی سامسونگ تست شده است. مقدار معمولی مقدار متوسط ​​تخمین زده شده با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری در بین نمونه های باتری تست شده تحت استانداره IEC 61960 است. ظرفیت نامی (حداقل) برای Galaxy Watch4 44mm 361mAh، برای Galaxy Watch4 40mm 247mAh است. عمر واقعی باتری ممکن است بسته به محیط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل متفاوت باشد.

زمان باتری بر اساس اندازه‌گیری‌های آزمایشگاهی خودشونه  و ممکن است بسته به عواملی مانند تنظیمات دستگاه، الگوهای استفاده و شرلیط عملکرد متفاوت است

سنسورشتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور نور، سنسور ضربان قلب نوری، سنسورقلب الکتریکی، سنسور تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک (3).

قیمت 6050000

ساعت هوشمند گلگسی واچ 5 سامسونگ

ردیابی خواب

با فناوری بهبود یافته ای که این ساعت به کار برده میتونه خواب شما ردیابی کنه، زمان خوابتونو برنامه ریزی کنید، خرو پف که در طی شب دارید تشخیص بدید، سب ، عمق و بیداری خوابتونو از طریق 8 نماد حیوانی که نشون میده خواب شما چه نوع سبکی داره. طی مطالعات صورت گرفته محققان در طول شب خواب کافی و مناسبی داشته باشید روز بعد سرشار از انرژی و کارهاتونو به بهترین شکل میتونید انجام بدید

مراقب سلامتی

ساعت هوشمند گلگسی واچ 5 سامسونگ سنسور قوی BioActive داره که این حسگر میتونه سلامتی به طور موثر کنترل کنه، سنسور ضربان قلب ، سنسور قلب الکتریکی نوری و سنسور تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک

سنسور امپدانس بیوالکتریک همه چیز بدن از ماهیچه های اسکلتی و درصد چربی محاسبه می کنه. این ساعت تا جایی که قابلیتش امکان میده تمام بازخورد های بدنتونو به شما میده و این باعث میشه شما همه ی تلاش خودتونو برای داشتن بدنی سالم انجام بدید

اگه اهل ورزش هستین این ساععت  قدم هایی که می پیماید، کالری و حتی کارهایی که در طول روز انجام میدید میشماره. از 90 تمرین پشتیبانی میکنه

باتری

اگه باتتری ساعت شما شارژش به صفر رسیده باشه پس از حدود 30 دقیقه طول میکشه تا 45 درصد شارژ بشهو باتری این سری نسبت به مدل هلی قبل بزرگتره و سریع تر شارژ میشه و در کمترین زمان ممکن آماده به کار میشه

نمایشگر کریستالی

این ساعت بسیار بادوام و مقاوم در برابر آب هستش . نمایشگر کریستالی یاقوت کبود که این ساعت باهاش ساخته شده که حدود 1.6 برابر سخت تر است

با این ساعت میشه ماجراجویی کنید، موسیقی پخش کنید، به تماس هاتون پاسخ بدید و پیامک ارسال کنید

نواری انتخاب کنید که متناسب با تیپتون باشه و یه ترکیب فوق العاده به استایل شما میده و با هر لباسی که بخواید میتونیذد ستش کنید (4).

قیمت 7140000

گلگسی واچ 5 پرو سامسونگ

ساامسونگ یه شرکت چند ملینی که واقع در کشور کره در شهر سئول است. شرکت سامسونگ، گلگسی واچ 5 پرو در 10 آگوست 2020   روانه بازار کرد. این ساعت به دلیل قیمت پایین ترنسبت به ساعت های موجود در بازار، طراحی شیک تر یکی از بهترین ساعت است.

گلگسی واچ تنوع زیادی داره و  یه قاب آلومینیومی  داره.

یه کاربردی که داره برا روزمره، ورزشی و رسمی

نوع جنس بندش از سیسلیکون و جنس بدنش از تیتانیوم مزیتی که این بدنه داره اینه که باعث میشه اگه ضربه ای به ساعت وارد بشه بسیار مقاوم و مانع از آسیب دیدن میشه

فرم صفحش دایره ای شکله

وزنش 46/5  گرم

با سیستم عامل اندروید سازگاره.

اگه تلفن همراهتون اندروید این ساعت میتونه یه انتخاب عالی برای شما باشه

باتریش 590

میلی آمپر هست که زمانی که شما از این ساعت استفاده معمولی می کنید ظرفیت باتریش دو روز است

ساعت هوشمند گلگسی پرچمدار بادوام ترین ساعت برای اکثر ورزشکاران است

بینش عالی دویدن در فضای باز

کیس تیتانیومی

سری های گلگسی بسته به اندازه و باتری که دارند هر کدوم قیمت های متفاوتی دارند

قیمت این کار 1188000

ساعتهای هوشمند شیائومی

ساعت هوشمند شیائومی S1 Pro

شرکت شیائومی در آوریل 2010 در کشور چین تاسیس شد و دفتر مرکزی این شرکت در منطقه هایدیان در شهر پکن است و یک طراح و سازنده لوازم الکترونیکی و نرم افزار های مختلف و لوازم خانگی است و نسبت به بقیه ی برندهای موجود در بازار سابقه کم تری داره اما این دلیل بر عدم پیشرفت این شرکت نبود بعد از سامسونگ جز دومین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان است و خیلی زود با استقبال زیادی از طرف کاربران خودش مواجه شد و یکی از جذاب ترین شرکت ها در قلب کاربرانش هست. این شرکت نواوری ، تجربه کاربری، کیفیت بالا و کارایی در محصولاتش مدنظر گرفت و محصولاتش با اینکه از کیفیت  خوبی برخوردارن یه قیمت خیلی مناسبی دارند که هر قشری بتونه از اونا استفاده کنه و وارد دنیای دیجیتال بشه و لذت ببره.

شیائومی تنها به تولید تلفن همراه و لوازم خانگی بسنده نکرده  بلکه یه شگفتی دیگه خلق کرد و در آگوست 2014 اولین ساعت هوشمند خودش روانه بازار کرد و رفته رفته محصولاتش قابلیت ها و طراحیش بهتر و به روز تر شد تا جایی که در 11 آگوست 2022 از ساعت هوشمند جدیدش به نام  S1 Pro رونمایی کرد وامروز ساعت هوشمند S1 Pro یکی از بهترین ساعت های موجود در بازار است.

برخی از ویژژگی ها و قابلیت های این ساعت شامل مواردی است که در زیر به ان ها می پردازیم:

صفحه نمایش و بدنه

صفحه ای که داره گرد و اندازش 1.47 اینچی طراحیش به گونه ای که شما یاد کارای صنعتی قدیمی میندازه دارای قاب فولادی ضد زنگ و جلوی کریستال از یاقوت کبود (برای قسمت ضربان قلب) است و قسمت پشتی آن از پلاستیک ساخته شده، قاب این ساعت نسبت به مدل قبلی نازک تر و صفحه نمایش بزرگ تری داره.

باتری

ظرفیت باتری که داره 470 میلی آمپر و عمر باتری 14 روزه داره. شارژرش از نوع بی سیم و به طور متوسط در 85 دقیقه میتونه تا صد درصد شارژ بشه

قابلیت اتصال به بلوتوث

قابلیت سازگاری

اندروید و IOS

میکروفون داخلی

این میکروفون باعث میشه که شما بتونید به تماس هاتون از طریق لمس ساعت جواب بدید بدون اینه نیاز باشه تلفن همراه در گوشتون باشه از طریق ساعت میتونید با دیگران مکالمه داشته باشین

حسگر ها

این ساعت دارای سنسورهای پیشرفته ای است سنسور ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما همه ی این قابلیت ها تنها توی یه ساعته که زمانی که شما ازش استفاده کنید مطمنا خیلی لذت بخش خواهد بود

در این ساعت شما می تونید با بستن ساعت به مچ دستتون دمای بدن خودتونو کنترل کنید

حالت های تمرین

حالت های تمرینی زیادی داره 117 حالت مختلف پرو داره که شامل بسکتبال، تنیس، فوتبال و شنا است. تمرینی که شما انجام میدید از طریق نرم افزار و حسگرها گزارش میشه و بررسی میشه.

قیمت 13490000

ساعت هوشمند هواوی 3

خیلی از مردم زمانی که نام هواوی را می شنون یاد محصولات تکنولوژیکی با کیفیت بالا می افتند. هواوی کارشو از سال 1987 در شنژن چین شروع کرد و امروزه به گونه ای شده که تبدیل به یه غول جهانی شده و با برندهای مطرحی مثل اپل سامسونگ رقابت می کنه. همکاری نزدیک با مشتریان و مشتری محور بودن، بزرگترین وجه تمایز هواوی است. این برند در سپتامبر ۲۰۱۵ اولین ساعت خودش را روانه بازار کرد.

به چیزی بهتر روی آورید

HUAWEI WATCH 3 را با استفاده از صفحه نمایش حساس به لمس با واکنش بالا، دکمه کناری و تاج کاملاً قابل چرخش، برای دسترسی آسان، آفست کنید. برای پیمایش آسان در میان ویژگی‌های روی نمایشگر و تنظیمات صدا، تاجش  بچرخونید.

چهره ای که همیشه می خواستید

شما هر روز لباساتونو عوض می‌کنید، پس چرا صفحه ساعت خود را عوض نکنید؟ HUAWEI WATCH 3 دارای 30 چهره جالب و از پیش نصب شده، از جمله چهره های متحرک برای زنده کردن همه چیز است. به علاوه، از بین بیش از 1000 طرح موجود در HUAWEI Watch Face Store 4 هست که شما بسته به سلیقتون میتونید یکی از اونا انتخاب کنید.

جریان زمان را به زیبایی تماشا کنید

بذارید چیزی که روی مچ دستتان می پوشید  در زندگی شما جا بیفته. روکش دایره‌ای و صفحه‌نمایش گرد، ظاهری کلاسیک و احساس روان را ارائه میده، در حالی که صفحه‌نمایش خیره‌کننده 1.43 اینچی AMOLED، طراحی ساعت هوشمند را به آینده‌ای روشن، درست جلوی چشمان شما، نشون میده.

یک اتصال جدید ایجاد کنید

HUAWEI WATCH 3 با استفاده از فناوری eSIM 1 به عنوان یک دستگاه ارتباطی مستقل عمل میکنه. بدون اینکه به تلفنتان متصل بشید، تماس بگیرید، موسیقی پخش کنید، و برنامه‌ها را دانلود کنید و همچنان از شماره موجود خود استفاده کنید.

صدا در کنترل

با HUAWEI WATCH 3 پخش موسیقی را در تلفن خود کنترل کنید، به علاوه لیست های پخش گوشی خود را با Visions و بلندگوها همگام کنید.

هیچ راهی بهتر از تماس برای برقراری ارتباط با مردم وجود نداره. از HUAWEI MeeTime 5 در HUAWEI WATCH 3 استفاده کنید تا به راحتی با دوستان و خانواده خود در هر تلفن یا Vision HUAWEI تماس بگیرید، همه اینها با یک مچ دست امکان پذیر است.

در گالری بمانید

برنامه ها را مستقیماً در HUAWEI WATCH 3 از طریق گالری HUAWEI AppGallery روی دستگاه، بازار برنامه داخلی HUAWEI دانلود کنید. برنامه های شخص ثالث را برای موسیقی، تناسب اندام، ابزارهای روزمره، سفر و غیره پیدا کنید.

از راه دور نزدیکتر بشید

اینکه بعضیا فکر می کنن خوش عکس نیستن و یا از از عکس گرفتن فراری هستن ، این ساعت این ویژگی فراهم کرده که با استفاده از ویژگی Remote Shutter 8 ، با همه دوستان خود عکس های زیبا بگیرید . دوربین تلفن خود را کنترل کنید و از تاجش برای بزرگنمایی و کوچکنمایی استفاده کنید تا هر بار یه عکس مناسبی بگیرید.

گرما را احساس کنید

برای آشکارساز دمای پوست در HUAWEI WATCH 3 استفاده کنید و فوراً متوجه بشید که دمای بدن شما بالا هست یا خیر. مراقب سلامتی خودتون باشید تا اینکه همیشه بتوانید به بهترین شکل ممکن از خودتون مراقبت کنید (5).

ساعت هوشمند هواوی Fit 2

Huawei Watch Fit 2 در جولای 2022 همراه با ساعت هوشمند Watch GT 3 Pro و یک گوشی هوشمند تاشو جدید: Mate Xs 2 عرضه شد. در حالی که GT 3 Pro جدیدترین پوشیدنی برتر هواوی است، Watch Fit 2 تلاش می کنه تا مرز بین ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام را با قیمتی کاملا مقرون به صرفه تر از بین ببره. به این ترتیب، تا حدودی یک پوشیدنی هیبریدیه که با تمرکز بر ویژگی های تناسب اندام و سبک زندگی، و طراحی شیک داره.

به عنوان جانشین واچ فیت اصلی ۲۰۲۰ ، Watch Fit 2 در بیشتر موارد یک ارتقا زیبا شناختی با افزایش اندازه صفحه نمایش و انتخاب گسترده تری از تسمه ها و رنگ ها است. با این حال، بهبودهای قابل توجه دیگری داره که باعث میشه Watch Fit 2 در نظر گرفته بشه.

به‌عنوان نسل دوم ردیاب ساعت هوشمند، تمام ویژگی‌های اصلی را که از یک پوشیدنی با فناوری مناسب انتظار داریم، ارائه می کنه. تمام موارد اولیه مانند مراحل، نظارت بر ضربان قلب، ردیابی استرس و خواب را ردیابی می کنه و ویژگی های پیشرفته تری مانند نظارت خودکار SpO2 و ردیابی چرخه قاعدگی را نیز اضافه کرده است.

پیشرفت Watch Fit 2 نسبت به نسل قبلی خود صفحه نمایش بزرگتر 1.74 اینچی AMOLED آن است. این نشان دهنده افزایش 18 درصدی اندازه نسبت به صفحه نمایش 1.64 اینچی قبلی خود است و با نسبت صفحه نمایش به بدنه کمی بالاتر، هواوی توانسته افزایش اندازه کلی را به حداقل برساند. صفحه‌نمایش نه تنها بزرگ‌تره بلکه واضح‌تر هم هست که یه وضوح  336 در 480 پیکسل در مقایسه با Fit اصلی 280 x 456 داره .

استایل یکی از محورهای اصلی برای هوآوی با عرضه Watch GT 3 Pro بود و در اینجا نیز همین امر صادق است. علاقه مندان به مد از شنیدن این که با Watch Fit 2 انتخابی از بند ها را در سه نسخه مختلف دریافت کنن خوشحال مسشن که : نسخه Active دارای بند لاستیکی سیلیکونیه.

چیزهای زیادی در مورد Huawei Watch Fit 2 وجود داره که قوی ترین آن باید دقت سنسورهاش باشه.  بر روی کمربند ضربان قلب MyZone MZ-Switch و غلاف پا Stryd تست شده، که هر دو تا حد ممکن دقیق هستند، میانگین ضربان قلب در اولی و کل فواصل در دومی بسیار نزدیک  به حدود 1٪ در عرض یک سری دویدن است

عمر باتریش هم  قابل توجه طبق گفته هواوی، ده روز استفاده معمولی است. این حوزه‌ایه که معمولاً پوشیدنی‌های هواوی در آن برتری دارند: آنها مطمئناً از هر ساعت اپل و اکثر پوشیدنی‌های WearOS که در طول سال‌ها آزمایش کردیم  بهتر هستن، و Watch Fit 2 از این نظر ناامید کننده نیست.

ویژگی‌های سبک زندگی جدید – به ویژه تماس بلوتوث و کنترل موسیقی – نیز به خوبی کار میکنن و به Watch Fit 2 اجازه میده تا خط بین ردیاب تناسب اندام و ساعت هوشمند روزمره را به خوبی طی کنه. با این حال، شایان ذکر است که ویژگی پخش موسیقی Watch Fit 2 چندان زیاد نیست و فقط میتونید فایل‌ها را روی ساعت دانلود کنید تا پخش کنید یا موسیقی در حال پخش روی تلفن تون را کنترل کنید. هیچ امکاناتی برای پخش آفلاین Spotify مانند ساعت هایی مانند Garmin Forerunner 245 Music و Samsung Galaxy Watch وجود نداره.

و همچنین منصفانه است که بگیم Watch Fit 2 با صفحه نمایش بزرگتر و صفحه نمایش رنگی جذاب و واضح، پیشرفت واضحی نسبت به مدل قبلی خود داره.  داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و سبک‌های بند برای انتخاب یک نکته مثبت قطعی است. یکی از مزیت های جدید Huawei Watch GT 3 Pro زیبایی شناسی بود و منصفانه است که بگیم هواوی یک پوشیدنی شیک دیگر در اینجا داره.

که در بررسی Watch GT 3 Pro ذکر شده، همگام‌سازی داده‌های تناسب اندام از برنامه Huawei Health با محبوب‌ترین پلتفرم‌های تناسب اندام شخص ثالث، در اکثر موارد، به صورت بومی قابل دستیابی نیست

اگر می‌خواید تمرینات خود را با Strava همگام کنید، باید برای پرش از چند حلقه آماده باشید. میتونید از برنامه جداگانه Health Sync استفاده کنید یا از راه‌حلی استفاده کنید که شامل راه‌اندازی حساب جدید Huawei Fit برای یک کشور غیر اروپایی است که این ویژگی در آن در دسترس است (مانند سنگاپور). انجام هیچ یک از این روش‌ها به خصوص آسان نیست بهتر است فرض کنیم که در محدوده Huawei Fit خواهید ماند.

Watch Fit 2 همچنین بسیار گرانتر از Watch Fit اصلی است. در واقع، قیمت اولیه پوشیدنی جدید تقریباً دو برابر قیمت قبلی خود است مسلماً، به‌روزرسانی‌ها از برخی جهات قیمت بالاتر را توجیه میکنه، اما در حالی که یکی از نکات مثبت اصلی Watch Fit ارزشش برای پول بوده، این کمی بیشتر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

نکته پایانی که قابل ذکر است این است که، اگر Watch Fit 2 را با بند فلزی انتخاب کنید، اتصال شارژر مغناطیسی همیشه آنطور که باید ساده نیست. در چند مورد، صفحه شارژ به جای نقطه شارژ در پشت قاب ساعت، روی خود بند بچسبید. اگرچه این یک تحریک جزئیه اما با این وجود یک تحریکه (6).

قیمت این کار 3985000

سخن پایانی

طبق ویژگی ها و قابلیت هایی که توی این مقاله گفتیم هر کدوم از ساعت ها ویژگی ها و امکانات مختص به خودشونو دارند  و در تلاش هستن که روز به روز اپدیت تر و خدمات بهتری به کاربرانشون ارائه بدن و زمانی که شما قصد خرید دارید باید در نظر بگیرید که  هدفتون از این خرید چیه و البته در نظر گرفتن قیمت هم نباید فراموش بشه و چه کارایی از ساعت میخاید و با توجه به نیازی که دارید ساعت مدنظرتونو خریداری کنید.

منابع:

  1. https://www.macrumors.com/roundup/apple-watch-ultra/
  2. https://www.tomsguide.com/reviews/apple-watch-se-2022
  3. https://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-watch4/specs/
  4. https://www.samsung.com/uk/watches/galaxy-watch/galaxy-watch5-44mm-sapphire-bt-sm-r910nzbaeua/
  5. https://consumer.huawei.com/en/wearables/watch-3/

https://www.expertreviews.co.uk/fitness-trackers/1416593/huawei-watch-fit-2-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • انواع کابل و رابط
  • aux
  • otg

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!