انواع گوشی موبایل

انواع گوشی و موبایل را در 5 دقیقه بشناسید

گستردگی مدلها و برندهای تولید کننده‌ی گوشی کلاف سر درگمی شده که شاید افراد با تجربه در این کار هم نتوانند به خوبی بفهمند یک مدل کی از چرخه‌ی تولید خارج شده است به حدی تولیدات و مدلهای جدید با امکانات مختلف وارد بازار میشوند. انواع گوشی موجود در بازار ایران نیز مستثنا از این قاعده نیست. البته این بدان معنی نیست که یک فروشنده نباید برندهای تولید کننده‌ی موبایل رو بشناسه. در این پست ما انواع برندهای تولید کننده‌ی تلفن همراه رو براتون آوردیم امیدوارم که استفاده کنید و هر نظری هم دارید پایین این پست برای ما کامنت بگذارید.

برندهای تولید کننده‌ی موبایل در انواع گوشی

از قدیم برندهای خیلی زیادی هستند که اقدام به تولید گوشی موبایل و تلفن همراه میکنن. اما چه برندهایی اکنون وجود دارن؟ چه برندهایی هستند که محصولاتشون داخل بازار ایران موجوده ؟

اپل

شرکت آمریکایی و بزرگ اپل با گوشیهای محبوب آیفون خود حسابی در بازار ایران و جهان کاربران خاص و ویژه‌ی خود را دارد و طرفدارانی دارد که در هر شرایطی حاضر نیستند که این برند رو تنها بگذارند و به سراق برندی دیگر بروند

سامسونگ

شرکت نام آشنای کره‌ای که دیگر داخل خود کره نیست و در کشورهایی مانند هند و فیلیپین و چین بعلت وجود کارگر ارزان و عدم پرداخت مالیات شعبه‌های متعددی زده و مشغول تولیدات خود است.جالب است بدانید که سامسونگی که در لوازم خانگی بود و روزی کسی فکرش را هم نمیکرد برند یک دنیا در تولید موبایل همین شرکت باشد.

ال جی

آنقدری که ال جی در تولید لوازم خانگی توفیق پیدا کرده در تولید موبایل نتوانسته رقیب جدی برای سامسونگ و اپل باشد هرچند در برخی از موارد با معرفی گوشیهای پرچمدار خود برای مدتی کوتاه توانسته نظرهارو به خود جلب کند اما میتوان بعنوان یک بازنده در رقابت تولیدات موبایلی نسبت به رقیب دیرینه‌ی خود از او یاد کرد. اگر چه ال جی در تولیداتی مانند لوازم آشپزخانه و سرمایشی و گرمایشی توانسته رقیب سنتی رو شکست بده اما موفقیتهای موبایلی آن بسیار کمتر بوده.

هواویی و انواع گوشی

اگر به ده سال پیش و شایدم یه مقدار عقب تر برگردیم کسی اصلا فکرش را هم نمیکرد که چین با محصولات فوق بی کیفیت روزی سهم مهمی از بازار موبایل را هم داشته باشد . اما این اتفاق رو شرکت هواویی توانست رقم بزند و با تولید گوشیهای ارزان و قیمت مناسب جا برای خود در بازار باز کرد و الان در رده‌ی سوم برترین تولید کنندگان موبایل جای خوش کرده و شاید دیر نباشد اون روزی که به رتبه‌های بالاتر هم برسد

بلک بری

شرکت تجهیزات مخابراتی بلک بری (BlackBerry) تا قبل از 4 فوریه 2013 با نام ریسرچ این موشن (Research In Motion:RIM) شناخته می‌شد. اما بعد از این تاریخ با تغییر نام به BlackBerry که بر گرفته از نام میوه‌ی ان است (توت سیاه) وارد بازار شد. هرچند این شرکت تولید کننده‌ی دستگاه‌های امنیتی وارد تولید اسمارت فون شد اما توفیق انچنانی تا به امروز نسبت به دیگر تولیدکنندگان پیدا نکرده است.

نوکیا

سال 2007 بود که مجله فوربس تیتر زد :
آیا کسی می تواند نوکیا را با یک میلیارد کاربر ، از تخت پادشاهی به زیر کشد ؟؟ اما شاید کسی فکرش را هم نمیکرد که ده سال بعد از این تیتر تاریخی، دیگر از نوکیا نامی بیشتر نمانده باشد. هرچند گه گاه شاهد برخی از مدلهای جدید آن هستیم اما کماکان نوکیا را با گوشیهای قدیمی بیشتر میشناسیم تا اسمارت فونها.

سونی

این شرکت ژاپنی شاید بهتر باشد در همان صنعت صوتی و تصویری بی رقیب خود تولیدات داشته باشد تا اینکه بخواهد در صنعت موبایل هم رقابت کند و در این رقابت مغلوب شرکتهای کره‌ای و چینی شود.

شیائومی

در آینده شاید خیلی دور هم نباشد بدون شک یکی از سه برند برتر تولید کننده‌ی گوشی همین شرکت خواهد بود. الان که دارید این قسمت رو مطالعه میکنید شاید جمله‌ی قبلی براتون تعجب برانگیز باشه اما این جمله مربوط به چند سال پیش هست که هنوز شیائومی آنچنان مطرح نبود توی بازار و شاید از هر ده نفر یک نفر اون رو نمیشناخت اما الان که جملات تکمیلی این بخش رو میزنم به جرات میشه گفت فروشی برابر یا شاید بیشتر از سامسونگ داره.

اچ تی سی

در مقاطعی خود را بسیار خوب توانست معرفی کند اما در این رقابت دوامی نیاورد و الان سهم بازار بسیار کمی نسبت به دیگر رقبا دارد.

پوکو

وان پلاس

گوگل

3 دیدگاه برای “انواع گوشی و موبایل را در 5 دقیقه بشناسید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • انواع کابل و رابط
  • aux
  • otg

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!